Visie, Missie en Goede Doelen
Inleiding
Stichting Veterans Connected (www.veteransconnected.nl) is opgericht door Veteranen vanuit verschillende
Missies. We werken nauw samen met o.a. het Ministerie van Defensie. Stichting Veterans
Connected kent een Raad van Advies met een groot hart voor Defensie en zijn mensen. We realiseren verschillende
projecten onder een paraplu. Waarbij we in dit project (veteransplaza.nl) nauw samenwerken met bedrijven,
organisaties en winkelketens, die de Veteranen willen bedanken ‘for their service’.
Onze Visie bij het gebruik van VeteransPlaza
Wij hebben als Stichting een duidelijke visie. We vinden dat wij als Veteranen ons militaire verleden -zowel voor onszelf als voor het thuisfront- nog beter zichtbaar en tastbaar moeten krijgen. Uit eigen ervaring weten we immers dat onze Missieperiode -ook vaak door gebrek aan nazorg- veelal nog een onderbelichte periode in ons leven is gebleven. Waardoor toch tal van Veteranen met een stuk onverwerkt verleden bleven zitten. En er soms pas jaren na de Missie persoonlijke en psychische problemen konden ontstaan. Door het aanbieden van een keur aan relevante producten en diensten echter, met een duidelijke link naar onze Missie, willen we (veel beter dan voorheen) dat verleden weer zicht- en tastbaar maken. En daardoor een directe link met de positieve energie van onze Missies tot stand brengen.
Onze Missie bij het gebruik van VeteransPlaza
Het is onze Missie om de herinneringen van de Veteraan aan één van de meest bijzondere periodes uit zijn militaire carrière te koppelen aan het Missie-gerelateerde aanbod op VeteransPlaza. Dit aanbod raakt immers aan de positieve energie die veelal zo’n belangrijk onderdeel vormde van onze Missies. En dat zal tevens een bijdrage leveren aan het verwerkingsproces van de Veteranen als gevolg van hun Missies. Of deze zich nu in Mali, Ethiopië- Eritrea, Libanon of tijdens eerdere Missies als bijvoorbeeld Korea of Nederlands-Indië afspeelde: ‘VeteransPlaza is er voor elke Veteraan!’ Via de Missie-gerelateerde producten op de ‘Plaza’ schaft de Veteraan iets aan dat een directe verbinding heeft met de positieve energie van de Missie.
Goede Doelen
We streven er als Stichting naar om van elk afgenomen product een percentage te schenken aan een drietal Goede Doelen. Zo helpen we onze ouwe makkers die het, als gevolg van de uitzending, wat minder hebben.